publicaciones seleccionadas artículo editorial Elementos de buenas prácticas desde la dimensión de la docencia y de los resultados del proceso formativo del subsistema universitario en Chile. Revista Iberoamericana de Educación. 2024 Acceso y uso de información sobre compromiso estudiantil para la gestión en docencia universitaria. Calidad en la Educación. 2023 Análisis psicométrico y validez de la Escala de Disposición al Aprendizaje Interprofesional en estudiantes de enfermería en Chile. Enfermería Global. 2022 Content of relationship, number of alternatives and working memory capacity in conditional inferences. Current Psychology. 2021 Training in assessment of preservice teachers of primary. how are the opportunities of learning offered by chilean universities?,La formación de los futuros profesores de educación básica en evaluación. ¿Cómo son las oportunidades de aprendizaje que ofrecen las universidades chilenas?. Pensamiento Educativo. 2021 Executive function in Chilean preschool children: Do short-term memory, working memory, and response inhibition contribute differentially to early academic skills?. Early Childhood Research Quarterly. 2019 Psychometric evaluation of the adolescent health promotion scale in Chile: Differences by socioeconomic status and gender. Journal of Nursing Research. 2017 Attitudes toward science: measurement and psychometric properties of the Test of Science-Related Attitudes for its use in Spanish-speaking classrooms. International Journal of Science Education. 2016 Improvement of Working Memory in Preschoolers and Its Impact on Early Literacy Skills: A Study in Deprived Communities of Rural and Urban Areas. Early Education and Development. 2015 Disadvantaged preschool children from rural areas: The importance of home practices and nursery attendance in the development of early literacy skills,Niños preescolares vulnerables de sectores rurales: importancia de las prácticas del hogar y la asistencia a jardín infantil en el desarrollo de habilidades de alfabetización temprana. Cultura y Educacion. 2014 Comparison of the effectiveness of two strategies teaching methodology in the development of the reading comprehension in the first school year,Comparación de la efectividad de dos estrategias metodológicas de enseñanza en el desarrollo de la comprensión lectora en el primer año escolar. Perfiles Educativos. 2013 Results of teaching reading and writing strategies on early literacy of children at-risk,Resultados de la enseñanza de estrategias de lectura y escritura en la alfabetización temprana de niños con riesgo social. Estudios Sobre Educacion. 2011 Validation of the University of Southern California Repeatable episodic memory test,Validación de la prueba de memoria episódica de repetición de la universidad del sur de california (USC-REMT). Revista medica de Chile. 2011 Adaptation and validation of trait thinking questionnaire of O'Neil and colleagues: Metacognition and motivation in problem solving,Adaptación y Validación del Cuestionario de NET Rasgos de Pensamiento de O'Neil y colaboradores: Metacognición y Motivación en la Solución de Problemas. Revista Iberoamericana de Diagnostico y Evaluacion Psicologica. 2010 Rosenberg self-esteem scale: Validation in a representative sample of Chilean adults. Revista medica de Chile. 2009 Rosenberg self-esteem scale: Validation in a representative sample of Chilean adults,La escala de autoestima de Rosenberg: Validación para Chile en una muestra de jóvenes adultos, adultos y adultos mayores. Revista medica de Chile. 2009 capítulo A Case Analysis Methodology to Guide Decision Making in the Schooling Context. Springer Texts in Education. 2023 Integrated Planning of Teaching and Assessment. Springer Texts in Education. 2023 Learning and Assessment: What Is Not Assessed, Is Not Learnt. Springer Texts in Education. 2023 Quality Criteria for Developing Assessment Tools. Springer Texts in Education. 2023 Students as Assessment Agents. Springer Texts in Education. 2023 Teacher Assessment Literacy. Springer Texts in Education. 2023
Palabras clave Assessment; Evaluación de aprendizajes; Calidad en educación superior; Funciones ejecutivas